kultahippu 2.0

Family // Fashion // Everyday living

perjantai 15. tammikuuta 2016

New hair- Same old me

Moikka!

Tänään on vihdoin perjantai, mikä omalla kohdallani harvemmin merkitsee vapaiden alkamista sillä juuri viikonloppuisin teen yleensä enemmän töitä. Mutta onhan se silti aina perjantaifiilis, kun muu perhe saa vaihtaa vapaalle! Harvemmin muakaan harmittaa töihin lähteä, mulla on maailman parhaimmat työkaverit ja viihdyn työssäni hyvin! Eilen itseasiassa eräässä FB-ryhmässä oli aika hauska ketju, jossa sai lisätä oman kuvansa ja kaikki arvelivat millä alalla on töissä. Itse lisäsin tuon kuvan joka minulla on tuossa vieressä, oikealla puolella ja tuli aika hyviä arvauksia! Luulen että nuo lasit ohjaili jonkun verran arvauksia, sillä useammat arvelivat optikkoa ja opettajaa, monet myös toimittajaa ja kiinteistönvälittäjää ja pankinvirkailijaa/sihteeriä. Kaikki itseasiassa ammatteja joissa voisinkin nähdä itseni :)!

Nojoo - otsikosta varmaan osasitte päätellä että täällä on jotain hiusjuttuja tänään tarjolla. Kävin nimittäin toissapäivänä kampaajalla vähän freesaamassa hiuksiani. Edellisestä kerrastahan ei ole taas kuin.. Puolisen vuotta. Hiukset olivat mielestäni ihan siedettävät, mutta minulla on ensi viikolla aika tärkeä meno, jota varten halusin olla hiukan huolitellumman näköinen, ja olihan se kyllä korkea aikakin taas vaihtaa kampaajan kanssa kuulumisia! Pidin hiusteni väristä ja mitasta sellaisenaan, juurikasvua toki oli siunaantunut jo aika huolella. Siksipä väri säilytettiin aika luonnollisena, ja raidoittamalla vähän raikastettiin lookkia, ja huonoimmat latvat napsittiin pois. Itsekin jo tiedän että olen huono käymään kampaajalla (en vaan raaski laittaa itseeni sitä rahaa!) joten tämä melko luonnollinen värjäys on minulle paras ratkaisu, ei haittaa juurikasvutkaan sitten niin paljon!

Ajauduin muutama päivä sitten keskusteluun omasta tyylistäni muiden blogimammojen kanssa, ja mulla itselläni on jotenkin ihan eri käsitys tyylistäni kuin heillä. Tai siis lähinnä itse ihmettelin että niin mikä tyyli? Olin aivan ällikällä lyöty kun he olivat sitä mieltä että minulla on meistä trendikkäin ja omatakeisin tyyli, joka on nyt muodissa ja kiinnostaa ihmisiä. Juuri aiemmin päivällä mietin itsekseni että milloin musta on tullut näin vähän itseeni panostava ihminen, en edes muistanut milloin olisin itselleni ostanut uusia vaatteita.

Siitä inspiroituneena aloin eilen suunnittelemaan My Style-tyyppistä postausta/postaussarjaa ja etsimään vähän asukuvia blogista. Niitä oli TODELLA vähän, enkä löytänyt itsestäni juuri ollenkaan kuvia muutenkaan, näiden eilen ottamieni lisäksi. Vaikka koen olevani aika sinut itseni kanssa, enkä ota itseäni mielestäni liian vakavasti niin kameran edessä oleminen tai lähinnä omien kuvien julkaisu täällä bloginkin puolella on aika tiukka paikka. Näitä alla oleviakin kuvia ihmettelin pitkään ja mietin kehtaanko julkaista ollenkaan, vaikka mitään varsinaista yhtä syytä en löytänytkään näille mun ajatuksille. Ehkä pitäisi ottaa itsestään enemmän kuvia, ja rohkeasti vaan julkaista niitä tännekin. Jospa se toimisi ikäänkuin jonkinlaisena terapianakin itselleni :)!



Teiltä tuli taas edelliseen postaukseen tosi kivoja toiveita, kiitos niistä! Suurin toive oli että postaisin vähän useammin :)! Ja katsokaapa vaikka, heti tärppäsi! Kahtena päivänä peräkkäin! Ei vaan, yritän siis oikeasti skarpata asian kanssa, ja luulen että siihen pystynkin helposti, kun nyt ei ole mitään ylimääräisiä kiireitä, niinkuin esimerkiksi joulun alla oli. Postaustoiveita joita esititte oli
  • Kotijutut
  • Kuulumiset
  • Päivän asuja
  • Meikkijuttuja
  • Lasten garderoobi
Näitä kaikkia on nyt luvassakin, ja näiden lisäksi yritän vielä saada väliin leipomisia ja ruokajuttujakin laitettua!

Jos loppuun saan pyytää teiltä jotain, niin toivoisin aktiivisempaa kommentointia, nyt on tullut mukavasti muutamaan viime postaukseen kommentteja, ja ne ovat antaneet tosi paljon inspiraatiota ja intoa taas tähän bloggaamiseen, kun tietää että siellä oikeasti on ihmisiä jotka näitä mun juttuja lukee ja vieläpä kiinnostaakin jollain tasolla :)!

29 kommenttia:

  1. Mullakin on tosi kova kynnys laittaa itsestäni kuvia, mutta muiden bloggaajien kuvia on niin kiva katsoa. Samaa ajattelen arkikuulumisista: epäilen ettei minun arkeni kiinnosta, mutta minua kiinnostaa kyllä muiden arki... Ihanat hiukset ja tyyli sulla kyllä on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hanna <3! Ja kyllä, sama täällä. Mustakin tuntuu että miksi ketään kiinnostaisi lukea meidän päivistä ym vaikka itse tykkäänkin lukea vastaavia muiden blogeista :)!

      Poista
  2. Mä oon varmaan puoli vuotta hokenu että pitäis mennä kampaajalle ja samalla aina miettinyt että saisinkohan ottaa jonkun sun kuvan malliksi?! Niin täydellinen tukka <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Voi kiitos ihana <3! Tottahan toki saat käyttää kuvia mallina! Jos asut JKL:ssä niin mielelläni vinkkaan mun kampaajasta myös :)!

      Poista
  3. Sulla on ihan pettämätön tyylitaju 😍 niin omassa tyylissä kuin tyttöjen ja kodinkin suhteen 😊
    Monet inspikset olen saanut täältä blogistasi!
    -Kati-

    VastaaPoista
  4. Minusta on aina tuntunut, että olet kameran edessä kuin kotonasi. Tämä postaus siis vahvisti vain sitä käsitystä, kuinka kaunis olet sekä sisäisesti että ulkoisesti. Vaatimattomuutesi kaunistaa sinua edelleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenna, olet niin ihana, aito ja vilpitön ihminen <3!

      Poista
  5. Oot tosi kaunis, älä missään tapauksessa pelkää julkaista kuvia itsestäs :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura, yritän oppia sietämään omia kuviani vähän paremmin :)!

      Poista
  6. Hurjan kaunis olet :)

    VastaaPoista
  7. Oi, ihania kuvia! Taidan väläyttää kuvaasi ensi viikolla kampaajalle (kun 9kk:n jälkeen sinne vihdoin suuntaan) josko vihdoin uskaltaisi taas kokeilla otsista 😀 Kivoja juttuja tulossa odotan innolla, samoin kuin tulevia Pomppeja ☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla, että muillakin saattaa VÄHÄN venähtää kampaajalla käynti :)! Minäkin odottelen innolla tulevia POMPin uutuuksia <3!

      Poista
  8. Mua ihan harmittaa, miten aina jää kommentoimatta. Ymmärrän ihan täysin, että kommentithan bloggaajalle kertoo jotain lukijakunnasta ja mieltymyksistä, ei pelkät luvut. Mutta silti.. Kännykällä en jaksa naputella, usein teen niin että jos on postaus johon haluaisin myöhemmin kommentoida, tallennan sen bloglovinissa ja seuraavan kerran kun menen koneelle, kommentoin. Mutta sitten käy usein niin että aikaa on vierähtänyt jo hirveästi ja mulla on jo omalta kommentilta ajatus kadonnut, tai tuntuu että aikaa on kulunut jo liikaa..

    Mä en keksi muita toiveita, kuin että jatkat samaan malliin kuin tähän asti, minä luen mielelläni :) Ja postaustahti riippuu tietysti monesta asiasta, joten mielestäni on ihan luonnollista, että hiljaisiakin hetkiäkin tulee. Ja parasta on, että kirjoituksia tulee luonnolliseen tahtiin, eikä niin että väkisin kirjoittaa vaan jotain

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Krista ihanasta kommentista! Mä niin ymmärrän myös sen toisen puolen, sillä luen itsekin välillä (kun ehdin) blogeja, ja tulee kommentoitua ihan liian harvakseltaan.. Kännykällä ja iPadilla en ole tainnut vielä kertaakaan kommentoida kun se on niin työlästä! Ja kiitos ymmärryksestä hiljaisempia hetkiä kohtaan, olen itsekin kokenut että parempi kirjoittaa kun on oikeasti sellainen fiilis, se väkisinväännetty teksti välittyy kyllä myös sinne teille :(

      Poista
  9. Saanko kysyä millä alalla/missä olet töissä? :) ja täytyy minunkin yhtyä siihen että sinulla on hurjan kiva tyyli!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Mä olen oikeastaan opiskelija, eli olen Kauppakorkeakoulussa ja mulla on pääaineena markkinointi. Työskentelen POMPin lisäksi ravintola-alalla ja nyt itseasiassa olen hakenut töitä ihan muualta kuin mitä mun koulutus antaisi ehkä ymmärtää :)!

      Poista
  10. Kaunis ja tyylikäs olet! :)

    VastaaPoista
  11. Hei! Lisää toiveita postausaiheisiin :) Olisin kiinnostunut kouluun lähtevän neidin hankinnoista esim kirjoityspöytä jne..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Hyvä postausehdotus! Täällä nimittäin on vähän samat asiat mietinnässä kun pitäisi kirjoituspöytä ja kunnon tuoli hommata :).. Minäpäs alan sellaista luonnostelemaan!

      Poista
  12. Moi! Minuakin kiinnostaisi koulupöytä ja tuoli. Olen katsellut tuoleja mm. Finnish design shopista... Kalliita ovat. Haluaisin kuitenkin jonkun klassikon, mitä jaksaisi katsella pitkään. Myös tuolin toimivuus koululaisella on tärkeää, pitäisi varmaan pystyä muuttamaan istuin korkeutta ja olisiko pyörät alla hyvät? Ei oikein uskalla tilata netistä summa mutikassa mitään kallista tuoli tai pöytää.. Pitäisi päästä livenä testaamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No totta kyllä, mä en edes ollut tullut ajatelleeksi tuota että olisi hyvä että tuolin korkeutta voisi säädellä! Etenkin jos jonkun kalliimman ostaa niin olisi kyllä kiva jos se toimisi pitkään!

      Poista
    2. MOI!
      Mun on pakko kommentoida tähän koulupöytä keskusteluun. Me hankittiin lapsille koulupöydät ja tuolit ja ne ei varmaan koskaan tee läksyjä omassa huoneessa:) Läksyt tehdään aina keittiön pöydän ääressä. Aluksi yritin ohjata niitä aina koulupöydän ääreen, mutta luovutin aika nopeesti.. Isomman tytön huoneesta 4lk poistettiin jo koko koulupöytä, kun oli vaan tilaa viemässä. Mutta näin siis meillä:) t. Nina

      Poista
  13. Vielä toinen kommentti perään... Olisin kommentoinut useamminkin, mutta usein käy niin että painan sormella jotain tästä ipadin näytöstä ja sen jälkeen ei pysty korjaamaan kirjoitusvirhettä tai jatkamaan kirjoitusta. Sitten pitää aloittaa kirjoittaminen alusta eikä jaksaisi enää kaksisormijärjestelmällä :) en oikein osaa käyttää tätä vehjettä! :) pitää vaan kirjoittaa kerralla oikein.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka vielä! Ymmärrän kyllä ihan täysin, kommentointi muulla kuin koneella ON tosi työlästä.. Mutta jos se helpottaa niin älä välitä kirjoitusvirheistä, eiköhän sanoma tule kuitenkin perille :)!

      Poista
  14. Minulla taas korkea kynnys kommentoida �� usein kirjoitan ja pyyhin pois... ��
    Sulla on muuten tosi kivat hiukset, niistä inspiroituneena uskalsin leikkauttaa itsellenikin otsatukan ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Vilma kommentistasi! Se piristi todella paljon päivääni :)! Kirjoita vain useammin, mielelläni aina luen teidän lukijoiden kommetteja, liittyivätpä ne mihin tahansa :)!

      Poista